Tuesday, May 19, 2009

program.latihan.khidmat.negara



sape cakap PLKN hampeh....xde la...best je la...huhu...tanggal 27 disember 2008 aku mendaftar diri kat terminal bas sarikei untuk ke program khidmat negara Kem Juara Serian....huhu.....x de la ramai mane member aku yang dapat sama kem ngan aku...huhu...mula2 tue nervous gak la aku nak join PLKN nie....dari sarikei ada 3 bus...aku naek last bus....dekat kol 5 ptg baru smpai....gle la tmpt tue...jauh lam utan...huhu....so, aku cam poyo sket mula2 sampai...aku ckp semenanjung ngan member aku dak MTD....owg ingat aku bdk KL.....nway, aku dok bilek C9 sebelah katil mad ngan wan...depan katil aku, zul(MTD)...so, bermula la idup kitowang kat PLKN...aktiviti seawal kol 5.30 pg sampai kol 11 mlm.....x de la berat mane nak follow die nyer rules...aku ingat kan idup cam tentera tapi longgar gile la....huhu...langgar macam2 rules pun mcm x de pape tindakan....komandan aku Mejar Shaedi Abu Bakar(TUDM)...uhuhu..mase pemilihan ketua keseluruhan ngan ketua kompeni, aku ngan zul, awal2 lagi da g blakang...haha...kitowng gelak je tgk owg laen kawad x btol...haha...kirenya nak low profile la...so, lastly, sarip-ketua keseluruhan, margaret-ketua wirawati...huhu....pastu aku kena wakil kompeni BRAVO ntok AKU JANJI.....cam sial la..aku ngan ZUL tension coz downg last minute baru nak bagi bahan kat kitowang...so, cam blur la....blur giler....tapi aku men balun je....paling aku x bley lupa, tyme aku bagi soklan killer kat kompeni ALPHA.....soklan die, MENGAPA KAH BYK GUNA BI and MANE KAUM LELAKI KOMPENI ALPA...huhu....mase kompeni aku perform, aku jawab soklan mengenai generasi kelas pertama dimana aku men hentam je jwb n nape kaki gajah ade 4(act 5)...huhu...then aku masok PK4....hehe...best gak....1st group mate aku ALICE, ARIE, FAIZAH, ADDERLY, AZAREEL....tue je la yang aku ingat....2nd groupmate aku WANI, TAN, FIK, MAVIS.....tah la....aku pun x ingat pun.....tyme nie la aku mula menonjol...mula disenangi cikgu.....tyme tue cikgu SURIANI ngan JERRY.....mentor mentee lak aku same nag OLLA, MAX, ZAKARIA...tyme ari keluarga,best gak...aku kaco owg......sapu tepong kat muka....baling belon yang ada air....kaco betty.....huhu....pastue, sukan....aku amek basketball je...dapat 3rd...best la coz men ngan cine...aku lagi sronok men ngan downg coz dowang pun bley tahan gmpak....then sukan ari..aku amek single ngan omar...dapat 1st...huhu....masa last nite, aku jadi giler...haha.....aku jadi pengawal malam...tdo sejam je....haha...pakai 'MASKARA'...haha...pape pun, menembak la paling best.....feel gile.....tyme PLKN nie la aku blaja men gitar, blaja PUBLIC RELATIONSHIP(bukan FLIRT), comunication skill, leading skill, macam lagi la....bagus la PLKN nie...huhu....so, we move on to one gurl that admire during this PLKN, DEDEK....huhu...aku x perzen this gurl mula2....lgpun, aku malas nak ushar gurl pun tyme plkn nie dengan kepala sume bdk boy sume sama kan...haha.....tapi one day aku terpandang die, terus cam admire die....huhu....die nie comel la....huhu...tapi kan, tyme aku ushar tue cam da terlmbat gak la coz time tue dekat nak abes program da......die pun da ada boyfren name Rizan...so aku cume tgk dari jauh je la...huhu...tyme Minggu Penghayatan Puisi dan Sajak, aku bersilat kat atas pentas as ya drama la....komandan cakap nie la 1st time owng bersilat depan die....haha....da la x pernah perfect tyme practice...ade je la slack tyme practice.....tyme pertandingan baru la perform kaw2....jadi giler la...ktwng da la x expect menang, tetibe je menang...tyme tue, aku ngan ZUL wat havoc tyme lagu seloka....huhu....x de aku ngan ZUL maka x de la owg yang nak bertandak kat bawah....kitowng bertandak tapi terlupa nak nyanyi...huhu...da la x hafal..haha...nway, mc die BORINK...x pandai nak panas kan suasana......MC tme tue, ARI ngan AH BOY......nway, nak cakap sket la yang dak AHBOY nie berlagak gile....menyampah+tension aku ngan budak nie....rase cam die pndai abes la..stakat masuk F6 aku x pandang la...haha...JUARA IDOL...pertandingan yang diadaptasikan dari Malaysian IDOL la konon nye...bukan nak kutuk tapi cam hampeh gak la...ramai gak yang join, tapi ramai gak yang hampeh....huhu...da la masa final wat grand la konon, tapi x de pape la...biase je.....boley tahan la finalist(ANA, OLLA, MIMI, PEREZ, tah sape tah sowng lagi...)huhu,,,mc tyme nie pun borink jugak...sepanjang PLKN nie x de sape pun MC yang betol2 aku bley panggil as MC....hmm....

No comments:

Post a Comment

lets sing ~