Monday, May 18, 2009

miss.sumting

kalu la ada tyme machine skunk nie, nak je aku balek ke kehidupan aku mase lalu........aku rindu pada zaman aku skolah...huhu...zaman aku tadika sampai la aku skolah menenggah.....masa aku tadika aku kat TASKI ABIM.....time tue kecik lagi....6-7 tahun kowt...aku x ingat langsung yang aku ada blaja tyme tue.....yang aku ingat kitwng slalu maen je.....aku ingat lagi kitwng sembahyang asar jemaah...haha....bukan nak sembahyang btol2 pun.....maen2 je...huhu.....kecik lagi kitowng da ada gaduh...aku ingat lagi kelas aku gdoh ngan bdk kelas sbelah...aku tumbuk budak tue...tyme tue aku kurus lagi...huhu.....pastue skolah rendah...SEKOLAH KEBANGSAAN AGAMA (MIS) SARIKEI).....nak masuk skolah nie ada ujian..ramai gler la yang amek ujian nie....suma kelas guna...suma kelas dari darjah 1 sampai 6....yang dapat nyer nanti 50-60 owang je....huhu....mula2 aku gagal lam ujian tue...so, aku x dpt...tapi kabel nyer pasal aku dapat masuk....tyme tue akak aku skolah kat situ....so, bapak aku PIBG....huhu....skolah nie masuk aku masuk skolah papan je, tapi best la....kitowng byk main je.....mase skolah rendah nie la aku join nasyid...mase aku darjah 4 lagi....kitwng dapat 2nd kat bahagian sarikei...lawan SK MANDOR ARIS SELALANG......tapi owng cakap berat sbelah coz juri cam sume dari skolah downg...so, x pasal2 kitowng dapat wakil sarikei pegi tanjung manis...best la....kitownag ramai2 naek boat express.....1st trip aku without family.....mase pertandingan nie best la....slaen tue, aku masuk boria....cam biasa la, 2 nd lagi....huhu.....mase darjah 6 la paling best....kitowng rombak kelas.....aku masuk kelas 1st...kelas BESTARI...kelas nie best la.....huhu....byk cite, byk skandal....tyme darjah enam aku jadi pengawas skolah....aku jadi ajk PA system....so, aku baek ngan Zikri coz kitowang pengawas yang malas....haha....mase nie, aku bukan la student harapan skolah.....tapi sudden je aku dapat straight A....so, cekgu sumer cam terkujat....aku pun terkujat jugak...tyme tue 4 owng je straight A....aku, DZAREEN, NADIA, HANISAH.....NADIA sowng je yang x dpt tajaan yayasan sarawak tok gi smnnjung....mase tue, aku dapat SMAPL, DZAREEN dapat SMAPK, HANISAH dapat INTERGOMB.....tapi last minute aku dapat SAS...tyme mula masuk kena buli je tapi mase aku nak kua, aku je buli junior.....tyme kat SAS nie la aku byk blaja ttg idup (tp x pernah study)...haha....aku blaja tntng friendship.....moment paling best tyme aku F5...best gile....

No comments:

Post a Comment

lets sing ~