Wednesday, May 20, 2009

music


music nie bukan la perkataan yang asing bagi aku nymore....aku ceburi sejak aku F1 lagi...bersama-sama ngan bdk batch aku.....persatuan yang memang nyer hebat kat SAS nie....WIND ORCHESTRA....pada mula nya aku bermain sebagai TROMBONIST....x lama...lam sampai bulan 9 kot....aku masuk lambat coz mula2 aku masuk BOMBA....bukan nak UP diri tapi aku bley la dikata cepat blaja la....aku x amek mase yang lame untuk bley maen tapi maseh lagi x taw tuning tue binatang apa, smpai senior time tue marah aku gile....sectionmate aku, NAJMI n SIDEK tapi SIDEK pastu masuk TUBA so, aku ngan NAJMI....aku da berangan nak men TROMBONE EMAS....haha...lepas aku stop jap dari band, aku masuk lagi...aku smbg lam OBOIST....mcm ternganga la jugak coz bukan senang alat nie...da la x de owng laen lam SBP yang men alat nie slaen aku ngan CHARLES....memang susah la..dari tuning, smpai la ke nak dapat tone yang sedap....wat ashamed is, aku dapat tone aku tyme akhir tahun F4....nak wat pengakuan la, sepanjang pertandingan wind comp, aku x pernah men...aku just acting e atas stage...malu la jugak kan...tapi after owng KOREA datang n bagi reeds die kat aku, terus aku dpat tone yang aku idam2 kan....sedap gile la bg aku....1st song yang aku men ngan tone nie, WINTER SONATA...lam tue ada solo aku yang panjang la jugak kalu aku nak cakap la...huhu...best la....owng cakap, cikgu cam cari la sape yang men solo....then, macam2 la aku lagu yang aku mn ngan tone nie....sejak tue, aku da x de masalah tone sampai final....guna tone nie, aku senang gile tuning....sepanjang kitowng prac, aku x pernah tune guna tunner coz owg laen slalu x dapat tune sama ngan aku....so, aku slalu ikot CLARINET je....untuk 2008, kitowng men lagu RHAPSODY FOR HANNUKAH and TANAH PUSAKA...dua2 lagu ada solo aku, so cam excited gak...this year, SSP n TKC da start pakai OBOE.....so cam ada competition la aku ngan downg....tapi mase saringan, aku dengar owng cakap aku men lg sedap...huhu...owg cakap la...aku x de la nak guna tue tok PROUD....x pernah...aku maintain low profile aku....saringan kitong dapat 2nd...kitowang terus prac ntok final...beberapa ari b4 final, aku ada masalah tone lagi....sedeyh gile aku....masalah tone smpai b4 masuk dewan ntok final....nervous gak la coz aku x de backup....masu tuning aku kantoi lagi....siot...start ngan TANAH PUSAKA...aku start ngan long tone...tyme tue aku try lagi n tone aku kemvali....yang selebih nya aku selamat cuma ada la yang terkua tune sket...huhu.....malangnya kitowng dapat 2nd je....then, comp kat singapore...men lagu RUSSIAN CHRISTMAS and TANAH PUSAKA...alu fav aku...best gile la men kat S'pore...cam x comp je....huhu....as result, kitwng dapat tempat ke4...huhu...skunk nie aku still in music tapi guitar la....tapi, kalu bley aku nak men OBOE lagi coz aku rindu giler ngan OBOE....hmm

2 comments:

  1. oklh,tp blog cm dull skit ler...huhu...

    ReplyDelete
  2. akaka,
    sebagai oboeist!
    mmg la ko ag hebat!
    sume men da tua bangke.
    xd senior ag!

    ReplyDelete

lets sing ~