Thursday, August 4, 2011

Ramadhan al-Mubarak

ari ni ari ke 4 puasa dan da pun nak masuk ari ke 5...
tahun nie, aku x nak meng sia-sia kan ramdhan tahun nie *walaupun so far memang da sia-sia da
aku da tetap kan beberapa matlamat yang aku nak capai sempena ramadhan tahun nie..

1 puasa la hendak la penuh supaya aku bole raye :D ( rasenye da 4 ari makruh sebab tdo setengah ari @ bangun2 da tghari)
2 x nak miss 1 pun solat fardhu
3 nak solat terawih paling byk dalam tempoh 3 tahun nie (da tahun2 lepas sume aku x pegi)
4 x nak miss kelasss!!! ( so far da 3 ari aku x g kelas...sume kelas petang je aku pegi)
5 nak maanfaatkan bulan puasa sepenuhnya (alhamdullilah)
6 nak bace al-quran banyak2 ( aku nie malas sket nak bace al-quran sebelum nie)
7 nak qiamulail sekali pun jadi laaa
8 nak study btol2
9 nak tinggal kan semua perangai buruk aku...
10 and....x taw...nanti la aku pikir lagi :P

aku arap aku dapat la achieve la aku nyer matlamat nie kan...insyallah....

3 comments:

  1. Good luck! Puasa betol2, semoga Rmadhan kali nie d'manfaatkan. Klu smoke tu, ni adlah permulaan ntk tgl.. Kesihatan itu penting, Ramadhan itu permulaan ntk segala kebaikan.
    Igt satu je, Bgaimana klau ini adlah Ramadhan yg trakhir ntk kita? :)
    Good Luck Muaz...!

    ReplyDelete
  2. hoho~ insyallah akan digunakan sepenuhnya puasa ini walaupun agak berat sebab da terbiasa dengan perangai buruk semua kan..haha...pasal smoke, how u knoW???haha..da 1 tahun lebeyh plan nak stop,x jugak stop2 -,-''....

    ReplyDelete
  3. haha..boleh punye klu ade azam yg tinggi ;)

    ReplyDelete

lets sing ~