Thursday, August 25, 2011

lalala~ puasa yang ke-25

apa nak cite ek pasal puasa yang ke 25???

"wahhhhh...x sangka lagi 5 hari nak raya "

or

"5 ari lagi???ya Allah...byk lagi ibadat aku x buat "

haha...bukan nak cite pasal bendalah nie punl..aku saje je....
sejak aku balek ke Sarawak nie, aku x cite lagi cam ne aku berpuasa di tanah air tercinta nie ( macam poyo je...lalalala~)
ye la kan...act, aku da lama x berpuasa di rumah nie....aku rase da 2 tahun kowt aku balek malam raye....
last year la aku terkilan sket flight on last day puasa n ingat sempat la nak buakak puasa ngan family but lastly, x smpai umah da azan...bukak lam keta je (lupa tyme zone laen2..)huahua
so this year, amek kau 10 ari UTM bagi tok berpuasa di rumah -.-'''
cuti lama2 pun bosan jugak sebenar nye...taw2 je da seminggu -.-'''

ok...kalu kat sini, aku x rase beza la kalu bab sahur tue...sebab kat kolej aku sahur kol 4.30 sini pun lebeyh kuang laaa..sahur sane, aku makan nasi, kat sini macam2 aku makan...haha....x de la beza sgt...ok je aku rase...
pastue cuaca pun ok....sane bgn tghari, sini pun tghari...haha...selagi x cukup jam, aku x nak bgn...haha....even 1st day, ayah aku kejut 3 kali nak suro aku bgn but, aku tdo balek..lalala~
berbuka plak kan, yang dasat kan, bazar die..haha...kat kl, kita nmpak bazar bukak slalunya lepas asar la kan...x pun petang...sini, bazar die bukak since 1 tghari..what da ****!!macam mengalakkan mereka yang tidak berpuasa beli lunch di bazar -.-''( cousin aku)demnn...naseb baek iman aku teguh (Proud to be muslim ) bazar die x macam bazar kat sane...sane walaupun kecik but aku rasa cam padat...macam2 dowg jual..sini, BESAR tp KOSONG...x taw laa..aku rase cam pegi bazar cam saje nak jalan2(cuci mata..lalalala~) x de feeling nak beli juadah berbuka pun....haha

family aku, juadah berbuka yang evertyme mesti ada atas meja ialah ABC..pantang puasa nye ABC...puasa sunat pun ABC.....

No comments:

Post a Comment

lets sing ~